Van een incidenteel klantencontact naar een duurzame samenwerking

Vergroten van je succesfactor

Presenteren kun je leren

Inspirerend Adviseren

Klanten werven en een incidenteel klantencontact verbreden en verdiepen naar duurzame relaties. Jezelf als innovatief ondernemer positioneren in netwerken in de regio, waar je werkt. Waar liggen je mogelijkheden en hoe kun jij je succesfactor vergroten? Hoe ontwikkel jij voldoende ‘aantrekkingskracht’ die tot een duurzaam klantenbestand vol potentiële Relatie Ambassadeurs leidt?

Met de cursus Inspirerend adviseren vergroot jij je succesfactor! Maak jij het verschil?

Voor wie
Inspirerend Adviseren
Programma
Marktwaarde
Overzicht en tarief

Voor wie

Deze opleiding in sales en relatiebeheer is geschikt voor RegisterFysioCoaches, fysiotherapeuten en (para-) medische professionals, die hun diensten onder de aandacht willen brengen bij (non)profit organisaties en bedrijven en met hen een duurzame relatie aan willen gaan.

Inspirerend Adviseren

Geen verkoper, maar een adviseur, die de problemen van de klant begrijpt, en die een klant vanuit authenticiteit, expertise en meerwaarde, op een inspirerende wijze verder kan helpen. In een zakelijk adviesgesprek en/of in een telefoongesprek geef je een positieve sturing aan het ‘verkoopproces’. De basis is de visie van Simon Sinek: De wetenschap dat we het gedrag van mensen niet kunnen beïnvloeden, maar we kunnen een cliënt, vanuit onze expertise en meerwaarde, helpen om tot een goede beslissing te komen.

Het vertrekpunt is Pull Marketing, de reden waarom bedrijven en organisaties graag met je willen samenwerken. Dit is een andere insteek dan de Push Marketing, waar “verkoop & sales’ vaak en niet altijd even positief mee geassocieerd worden: het actief najagen van klanten. De nadruk ligt op de 4 P’s: Prijs, Product, Plaats, Promotie. Pull Marketing is gericht op de klant, de nadruk ligt op: Behoefte, Gemak, Vertrouwen, Communicatie en Waar voor je geld.

Pull Marketing

Pull Marketing gaat er vanuit dat klanten naar je toekomen. Pull marketing is een bekend verschijnsel binnen de (para) medische wereld: Cliënten komen uit zichzelf, op verwijzing of via mond-op-mond reclame naar je toe omdat men vertrouwen heeft in je kennis, je kwaliteit, omdat je een autoriteit op je vakgebied en men vertrouwen heeft in jou, je dienstverlening en het resultaat.

In de cursus leer je vorm geven aan je Pull Marketing in relatie tot bedrijven en organisaties, waar je graag je dienstverlening wil introduceren en/of uitbreiden. Je leert hoe je je aantrekkingskracht en je gunfactor kunt vergroten, zodat ze graag met je willen samenwerken en hoe iedere klant een potentiele Relatie Ambassadeur van je kan worden, hoe je ervoor kan zorgen dat deze ambassadeur je, vanuit je kernwaarden kwaliteit, expertise, vertrouwen en enthousiasme, wil introduceren bij andere bedrijven en/of organisaties.

 

Programma

De cursus bestaat uit theorie en praktijk. De praktijk wordt aan de hand van rollenspellen en huiswerkopdrachten uitgewerkt. In deze cursus leer je welke mogelijkheden je hebt om vanuit je eigen authenticiteit, expertise en meerwaarde, een persoonlijk of telefonisch adviesgesprek te voeren.

Je leert de behoefte van de klant te achterhalen, de achterliggende drijfveren van mensen te herkennen en je gaat aan de slag met de basisprincipes van de (non)verbale communicatie en SPIN technieken. De acroniem SPIN staat voor: Situatie, Probleem, Implicatie en Need payoff vragen. SPIN werd in 1988 ontwikkeld door de gedragspsycholoog Neil Rackham. Bij het toepassen van zijn methode wordt de ‘verkoper’ gezien als een adviseur, die de problemen van de klant begrijpt.

Onderdelen, die onder andere aan de orde komen, zijn:

Succesvol voeren van een zakelijke adviesgesprek

  • Hoe hoog leg jij de lat? Verwachtingen, scoringskansen
  • Proces van een zakelijk gesprek
  • Doorgronden van en omgaan met de tegenwerpingen
  • Prijsonderhandeling
  • Presenteren
  • Afsluittechnieken

Presenteren kun je leren

Een essentieel onderdeel in een adviesgesprek is het verzorgen van een doelgerichte presentatie. Een goede presentatie verzorgen of een pakkende voorlichting geven, kan iedere (para)medicus leren. In deze cursus leer je hoe je met plezier effectief kunt presenteren. Je leert kernachtig, gestructureerd en boeiend in eigen stijl jouw boodschap over te brengen en je bent in staat om de presentatie aan te laten sluiten op de doelgroep.

Van koude naar warme acquisitie

Er is een overeenkomst tussen het zoeken en vinden van nieuwe klanten en het werk van een agrariër: zaadjes planten, de jonge plantjes cultiveren en verzorgen, en daarna oogsten. Het vraagt onderscheidend vermogen, meerwaarde, tijd en volharding.

Voor velen is het ‘koud bellen’, het voor de eerste keer in contact te komen met een potentiële klant, een enorme drempel. Wanneer het je lukt om de interesse te prikkelen heb je een redelijke kans op een vruchtbaar gesprek. Maar hoe doe je dat? Het is de kapstok waaraan je je gesprek ophangt. Hoe ziet een dergelijke kapstok eruit? Hoe kun je een ‘koud belletje’, ‘ lauwwarm’ of zelfs ’warm’ maken? Welke mogelijkheden heb je nog meer om een klant te benaderen?

Met deze kennis en vaardigheden leer jij een bedrijf op een doeltreffende en inspirerende wijze (telefonisch) te benaderen en je succesfactor te vergroten!

 

Je succesfactor is je gunfactor, de reden waarom bedrijven en organisaties graag met je willen (blijven) samenwerken. Je gunfactor is van onderscheidende meerwaarde, je meerwaarde bepaalt je marktwaarde en je marktaandeel. Met Pull Marketing kun je je marktaandeel vergroten. Dit wordt nog eens extra versterkt door iedere te klant te benaderen als een potentiele Relatie Ambassadeur.

Overzicht en tarief

Na de aanmelding ontvang je een bevestiging van je inschrijving.

Opleiding

De opleiding wordt gegeven op het Zalencentrum De Oude Duikenburg, Voorstraat 30, 4054 MX Echteld.

De opleiding BedrijfsFysioCoach omvat 9 opleidingsdagen.

De opleidingsdagen starten op 9.00 uur en eindigen om 16.30 uur.

De frequentie is 1 x per maand.

Tarief

Het tarief van de cursus Inspirerend Adviseren bedraagt €. 1795,00 exclusief 21% BTW.

Volgt je bij ons deze cursus? Dan zorgen wij ook voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor onze dagcursussen van maandag tot en met zaterdag. Deze bestaan uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 30,- (excl. 21% btw) per dag. In het geval van trainingen, Masterclasses, op locatie bij bedrijven worden er naast dagarrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 12,50 (excl. 21% btw) per dag.  Op de kosten voor studiemateriaal, hand-outs, syllabi, reprorechten brengen we meestal eenmalig € 15,- in rekening vermeerderd 6% btw. Al hiervoor genoemde kosten worden apart gefactureerd door Triple Dynamixs Preventie & Coaching BV. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

 

Interesse in deze opleiding?

Klik op de button om direct naar het aanmeldformulier te gaan voor de Triple Dynamixs Academy opleiding.